Afdrukken

Wie is TreQant

Adviesbureau in Financiële en Juridische Communicatie

Wij zijn een bureau met specialistische ervaring in communicatie over lastige 'low interest' producten als pensioen, verzekeringen en (secundaire/tertiaire) arbeidsvoorwaarden. Wij hebben jarenlange ervaring met communicatievraagstukken in het financiële (actuariële) en juridische domein. TreQant adviseert en levert creatieve oplossingen om afspraken tussen partijen helder te krijgen en te houden.

Helderheid verschaffen in afspraken richting alle betrokkenen, de interactie over deze afspraken stimuleren, dat is onze bijdrage. 

TreQant staat voor:

  • Snelheid en deskundigheid: Wij hebben jarenlang ervaring in het lezen en doorgronden van reglementen en  afspraken. Wij maken uw afspraken (incl. pensioen) inzichtelijk;
  • Ontzorging: Wij nemen u werk uit handen en zorgen bijvoorbeeld voor heldere uitleg aan doelgroepen, werknemers(vertegenwoordiging) en management P&O / Finance;
  • Inzicht: Wij geven u inzicht, zodat u weet hoe arbeidsvoorwaarden (incl. pensioen) begrepen en gewaardeerd worden;
  • Beleidsondersteuning: Uw HR-ambities en beleid zijn meetbaar vastgelegd;
  • Advies met impact: Vanuit onze brede en diepgaande ervaring geven wij adviezen over hoe uw ambities te realiseren zijn;
  • Verantwoording: Slimme en verantwoorde inzet van uw schaarse middelen;
  • Goede prijs - kwaliteitverhouding: Kwalitatief hoogwaardige (pensioen)kennis tegen een scherpe prijs.

Visie

  • Transparantie maakt dat de dialoog op gelijkwaardig niveau gevoerd kan worden
  • Afspraken met te lange horizon zijn de broedplek voor miscommunicatie
  • Leidraden zijn handig, maar niet per definitie leidend! Communicatie moet aansluiten op uw populatie
  • Van denken te weten naar weten
  • Als afspraken Euro's worden begint communicatie

Missionstatements

Onze missie is om:

  • Helderheid te creeëren en inzicht te geven
  • Besparingen te realiseren op onderdelen die niet of nauwelijks gewaardeerd worden
  • Ook als het om heilige huisjes als pensioen gaat!
  • Kans op miscommunicatie te verkleinen door afspraken met een verre horizon naar het nu te halen
  • Eerlijk te zijn in communicatie, dus geen kleine lettertjes
  • de 'Nu snap ik het' -feedback te krijgen